Engcom Scandinavia AB

Telefonkonferenser, Konferenstelefoner och inspelning av samtal

Försäljnings- & leveransvillkor

Leveranstrygghet - Vi levererar nästa dag!

Vi levererar imorgon, om du lägger din order senast kl. 12.00! (mån-fre).

Nöjdgaranti

Vår ambition är att du skall bli nöjd. Därför ger vi dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd, med 30 dagars full returrätt! Nöjdgarantin gäller om din vara och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Engcom förbehåller sig även rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall där returer inte är kompletta. Vill du som kund utnyttja din nöjdgaranti skall du kontakta Engcom. Alla produkter som omfattas av nöjdgaranti är tydligt märkta med texten: Denna produkt omfattas av nöjdgaranti! Returfrakten bekostas dock av dig som kund.

Normal garanti

Normal garanti innebär att du som kund omgående kommer att få din produkt utbytt eller reparerad om den inte fungerar som den skall, under förutsättning att den fortfarande omfattas av garantitid. Alla Engcoms produkter omfattas av normal garanti, även de som inte omfattas av nöjdgaranti.

Fri frakt till hela Sverige!

Engcom har infört fri frakt till hela Sverige! Detta oavsett orderns storlek. Det tillkommer inte några som helst ytterligare expeditions- eller faktureringsavgifter. Mot en extra kostnad kan vi även erbjuda Expressbud vid extra brådskande orders.

Priser

Samtliga priser anges exklusive moms. Engcom reserverar sig dock för eventuella tryckfel.

Snabb orderhantering och leverans

Alla beställningar sker via Internet, dygnet runt. Order lagd senast kl. 12.00 avsänds samma dag, under vardagar. Frågor angående priser, artiklar m.m. besvaras via telefon eller e-post under kontorstid: måndag-fredag 08.00-17.00. Lagd order är bindande. Vid leveransförseningar på mer än tre arbetsdagar kontaktas alltid kunden för lämpliga alternativ.

Betalningsmöjligheter

Faktura, Kortbetalning och Internetbank via Payer. Naturligtvis kan du välja det betalsätt som passar dig bäst utan att det medför några extra kostnader.

Betalningsvillkor - Payer Faktura

Kreditbedömning utförs i samband med faktura order. Därför behöver du som kund ange org. nr eller personnr vid beställning. Förfallotid för faktura är: 30 dagar netto, efter godkänd kreditansökan. Dröjsmålsränta enligt räntelagen debiteras från förfallodag. Anmärkningar mot faktura måste ske inom fem arbetsdagar från mottagandet.

Transporter

Distributionen sker normalt med Postens olika tjänster: Företagspaket 16:00, Postpaket, Brev skicka lätt m.fl. Mindre beställningar skickas även med vanlig A-post. I vissa enstaka fall kan även Schenker användas som transportör. Expressbud finns som extra tjänst i Stockholmsområdet.

Ångerrätt för konsument (privatperson) vid distansavtal

Engcoms nöjdgaranti sträcker sig dock i många fall längre än den lagstadgade ångerrätten för konsumenter (privatpersoner). Se rubriken nöjdgaranti.

Privatkonsumenter har rätt att ångra köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Konsument har på sätt som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Engcom lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna.

Ångerrätten gäller dock inte om produkten använts eller om förseglingen/plomberingen brutits på följande produkter: headset, batterier, mobiltelefoner, eller produkter med licenserad programvara. Med försegling avses även teknisk plombering (t.ex. serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är inte tillämplig för företag.

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Engcom. Uppge ordernummer eller fakturanummer för att få en förbetald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan. Syftet med returnumret är att underlätta identifiering och administrering av återköpet. Vid retur med av Engcom utsänd adresslapp står Engcom för risken av varans leverans från det att du lämnar den på posten. Se även externa länkar: Konsumentköplagen och distansavtalslagen.

Varan bör förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades från Engcom), eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Varor som returneras mot postförskott kommer inte att lösas ut.

Reklamationsvillkor

Vid reklamation av defekt produkt skall kontakt alltid tas med Engcom. Kostnadsfri ersättningsartikel eller reparation lämnas om produkten fortfarande omfattas av garanti från tillverkaren. Om produkten inte omfattas av garanti lämnas ett kostnadsförslag. Om det i samband med reklamation visar sig att det inte är något fel på produkten kommer kunden att få betala en felsökningskostnad på 300 kr (exkl. moms).

Tillverkarens garanti

Skulle levererade varor visa sig behäftade med något fel, gäller tillverkarens garanti. Utöver vad som nämnts ovan, har vi ingen skyldighet att betala ersättning för direkta eller indirekta skador eller förluster.

Alla falska beställningar och bedrägerier polisanmäls!

Din IPadress kommer att loggas med din beställning.